Powered By Blogger

Sunday, November 7, 2010

maklum balas terhadap kes "SAYA SUDAH PUAS MERAYU" akhbar metro

nama           --->    pn biah bte ahmad
tarikh           --->     28 ogos 2010
tempat        --->     kg ramuan cina besar masjid tanah melaka.
siaran          --->    akhbar metro


merujuk kepada laporan yang telah di buat dan di paparkan di dalam akhbar mtro yang bertarikh 18 sepember 2010 yang bertempat di kg ramuan cina besar menyatakan "SAYA SUDAH PUAS MeRAYU" yang turut hadir pada masa berkenaan ketua penyelia pembela BARISAN NASIONAL MELAKA en amir hamzah dan setiusaha japerun ayer limau en fadzli.


dalam lawatan tersebut juga banyak perkara yang di perolehi dan dinyatakan oleh pihak yang berkenaan. jesteru itu, kami mewakili YB ADUN AYER LIMAU tn hj amiruddin yusof sekali lagi mengjungi rumah pn biah bagi mendapat maklumat yang sebenar -

LATAR BELAKANG

pn biah ahmad (no kad pengenalan 351213-04-5128) yang tinggal bersama suamien joned ma'akib bertempat bt 22 kg ramuan china besar , masjid tanah melaka. beliau juga mempunyai 10 anak yang sudah bekerja.

LAWATAN BESAR BESARAN YANG BERKAWASAN PADA TAHUN 2009

pada tahun 2009 YB kawasan ayer limau bersama pemimpin tempatan serta 10-14 agensi kerajaan seperti JKM, pertanian,pejabat daerah, pembela ,risda, PPRT, kesihatan dan lain-lain lagi telah membuat lawatan ke kg ramuan china secara besar besaran pada april 2009. dalam lawatan tersebut YB kawasan telah menyarankan kepada JKKK agar membuat permohinan bantuan dan lain-lain bagi meringankan bebanan ditangung oleh beliau yang kini tidak bekerja.

PERMOHONAN

-dalam lawatan tersebut pihak YB kawasan serta JKKK kg telah menyokong setiap pemohonan yang di pohon.
- selain itu pihak JKKK sentiasa memberi perhatian kepada masalah yang di hadapi oleh penduduk kampung.
- pihak YB kawasan juga memaklumkan bahawa semua kelulusan adalah di bawah siasatan dari JKM.
- YB kawasan juga telah memberikan peringatan bahawa mengikut prosuder setiap seisi rumah hanya             layak menerima satu bantuan dari JKM.

No comments:

Post a Comment